Hej golfare!

• Årsmötet framflyttat till 21 maj kl. 10.00, terrassen på klubbhuset
  • Golfens Dag inställd
  • Städdag. Vi kommer kalla mindre arbetsgrupper under maj månad

Juniorträningen börjar tisdag 26 maj kl. 18.00-19.30. Du som har egna klubbor tar med dom. Har du eller någon i familjen minsta förkylningssymtom, stanna hemma! Det kommer fler träningsmöjligheter! Samling utanför stugan vid rangen. OBS! Ta med egen handsprit! Anmälan till träningen görs på info@sorfjardensgk.se .

Förhoppningsvis kommer banan att öppnas i mitten på maj månad, rangen tidigare. Info om detta kommer på Facebook och här på hemsidan.

Vi kommer att spela golf under andra förutsättningar än vi är vana vid. Corona-viruset har förändrat världen och även Sörfjärdens GK. Vi måste hålla oss till de riktlinjer som Folkhälsomyndigheten, Riksidrottsförbundet och Svenska Golfförbundet ger. Ni kommer att få riktlinjer hur ni ska förfara på banan strax innan öppning, och den informationen kommer att finnas här på hemsidan under ”Nyheter”. Börja redan nu att se vilket digitalt verktyg du kan använda för att registrera din score, eftersom vi ska undvika att använda scorekort.

Alla väntar vi nu på att få spela golf i Sörfjärden, i sommar och i framtiden. Därför vädjar jag till er som ännu inte betalat årsavgiften – var snälla och gör det! Driften måste hållas igång även i år. Du som ev. har problem med att betala hela avgiften på en gång, kan få den uppdelad på april och maj. Maila på info@sorfjardensgk.se så hjälper vi dig!

Alla måste nu ställa upp för vår golfklubb!

Sörfjärden 14 april 2020

Pia Borg, ordförande