Sörfjärdens Golfklubb är naturskönt belägen vid kusten mellan Hudiksvall och Sundsvall. Inom anläggningen finns en 18-håls golfbana, range, övningsområde, café, husbilsparkering och padelbana.

Vi söker nu Dig som vill vara en nyckelperson i klubbens fortsatta utveckling. Vi har ambitioner att utveckla såväl golfupplevelsen som idrotten och mötesplatsen för våra medlemmar, partners och gäster. Klubben har för närvarande strax under 500 medlemmar med ambition att öka detta antal.

Vår ambition är att skapa en riktigt bra golfupplevelse varje dag, för alla.

Arbetsuppgifter
Som klubbchef ansvarar Du för all verksamhet inom klubben förutom golfbanan där ansvaret ligger hos vår banchef. Du leder och organiserar arbetet i reception, kansli och café och har personalansvar för de som arbetar inom dessa områden under säsong.

Du blir klubbens ansikte utåt i kontakter med medlemmar, gäster och sponsorer. Som klubbchef ansvarar Du också för klubbens ekonomi och resultatrapportering till styrelsen. Vår redovisning sköts av en extern redovisningsbyrå men Du ansvarar för att underlag som kassarapporter, fakturor och löneunderlag löpande lämnas till byrån. Bakom kulisserna är det mycket som behöver klaffa för att skapa den helhet som vi söker. Bland dessa arbetsuppgifter finns medlemsadministration, gästmöten, tävlingshantering, fakturering och uppföljning. Det kan också vara högt och lågt för vad som behövs just för dagen.

Kvalifikationer
Vi hanterar ett flertal digitala verktyg varför god datavana är väsentligt. Bland annat behövs goda kunskaper i delar av officepaketet.

Ordningsam och strukturerad. Vardagen innebär ofta många ärenden samtidigt.

Kommunikation. Du är duktig på att skapa kontakt via personliga möten, över telefon eller i text. Du kommer kommunicera via hemsida och sociala medier med våra medlemmar, gäster och sponsorer.

Stort intresse och god kännedom om golf. Tävlingserfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Viktigast av allt är att du verkligen gillar att umgås med människor och att du har bra känsla för hög servicenivå.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på 80–100 %. Beroende på erfarenhet kan 3–6 månaders provanställning bli aktuell. Lön enligt överenskommelse och tillträde under vintern 2021. Beroende på säsongsmässig variation i arbetsbelastning kommer tjänsten omfattas av konceptet ”årsarbetstid”.

Intervjuer och urval sker löpande och vi förbehåller oss rätten att avbryta rekryteringen när rätt person hittats. Skicka in din ansökan snarast.

Du söker tjänsten genom att maila till rekrytering@sorfjardensgk.se. Har Du frågor ring Pär Melin på tel 072 732 22 79.

Vi ser fram mot din ansökan!

11 augusti, 2021